Groepstrainingen

We bieden verschillende groepstrainingen aan, voor ieder wat wils en voor elk niveau toegankelijk. Onderstaand een kort overzicht van de diverse groepslessen. We kunnen er heel veel over vertellen, maar nodigen je graag uit om deel te nemen aan een gratis proefles. Vul geheel vrijblijvend het formulier in en ervaar het plezier van het sporten bij Studio Fysiek!

BRN®

Deze ultieme workout is voor de Body u Really Need. Een toegankelijke, effectieve en vooral motiverende groepsles waarbij je werkt aan alle facetten voor een fit, sterk en mooi lichaam. De workout waarmee je optimaal calorieën verbrandt en je hele lichaam in shape brengt! Cardio, spierverstevigende oefeningen én coretraining in één.

Een workout duurt 45 minuten en bestaat uit:

  • warming-up
  • cardio voor het trainen van je hart- en longconditie
  • core-training om je natuurlijke korset van buik-, rug- en heupspieren te versterken
  • spierversterkende oefeningen voor je benen, billen en bovenlichaam
  • cooling-down met stretchoefeningen

Jump!

Jump! Is een absolute ‘fatburner’ , het is een dynamische conditietraining op speciaal hiervoor gemaakte trampolines. Je maakt gebruik van traditionele aerobic passen waardoor het erg makkelijk aan te leren is. Het springen versterkt rug, buik- en bilspieren. Het gevoel van balans en coördinatie van het lichaam wordt verbeterd. Jump! Is een effectieve training voor het lichaam en door de zachte landing ontlast je bovendien je rug, knieën en gewrichten. Je bepaalt zelf je intensiteit, voor (bijna) iedereen geschikt! Een les duurt 30 minuten, ideaal voor mensen die niet lang in de sportschool willen rondhangen

Zumba

Zumba is een combinatie van Salsa, Merengue, Cumbia en andere Latijns-Amerikaanse dansen. Zumba is een uur lekker bewegen op heerlijke Zuid-Amerikaanse muziek. Wij zijn een Zumba gecertificeerde sportschool.

Pilates

Pilates is een les zonder danspasjes, maar vol met oefeningen. Alle Pilates oefeningen starten vanuit het opbouwen van kracht van je ‘powerhouse’ of centrum, dit is de buik, het bekken en de lage rug. De spieren die het dichtst bij het skelet liggen worden getraind. Zo ontwikkel je een soepele houding en verbeter je je balans. Het verschil is te merken in je dagelijkse leven: je wordt energieker en voelt je stukken beter!

Pilates is geschikt voor beginners en gevorderden. Je stapt zó in.

Goed tegen rugklachten
Vooral mensen met rugklachten kunnen zich goed ontwikkelen in deze les. Je doet veel oefeningen die je wervelkolom versterken en soepeler maken. Na een aantal lessen geven de meeste cursisten aan dat hun rugklachten aanzienlijk vermindert zijn!

Bootcamp

Bootcamp is lekker in de buitenlucht aan je conditie en spieren werken. Bootcamp is gebaseerd op de training van het Amerikaanse leger. Doelstelling van de training is om rekruten snel in fysieke topvorm te krijgen. Deze cardiovasculaire en spierversterkende full body training is voor mannen en vrouwen ongeacht hun fitnessniveau. Dus geen fitnessapparaten, maar lekker in de buitenlucht hardlopen, intervaltraining en fitnessoefeningen om zo conditie, kracht, souplesse en explosiviteit op te bouwen.

Circuittraining

Een circuittraining bestaat altijd uit een warming-up en cooling-down. Een circuittraining kan verder bestaan uit aerobics, steps, grondoefeningen, cardio, switching en een circuit van diverse oefeningen. De training is op muziek.

Gladiator Workouts

Nieuwe intensieve en zeer effectieve workouts! Met deze trainingen kom je in korte tijd in shape.
Dit is hardcore fitness interval– en circuittraining.

The Spartacus workout
The Maximum workout
The Titus workout

De drie workoutformats hebben allemaal een andere indeling betreffende kracht/cardio/core training.
Een te gekke training voor iedereen die zich flink in het zweet wil werken.

HIT Training/TABATA

HIT staat voor High Intensity Training. Zoals de benaming al verklapt is deze training gebaseerd op kortdurende hoge inspanning oefeningen met daartussen korte pauzes. De perfecte manier om in een korte tijdsbestek intensief te trainen met een hoge hartslag. Verbranden van calorieën is een feit! Bij een TABATA training werk je 8 keer 20 seconde aan een oefening en heb je 10 seconde rust tussendoor.

Boks-fun

Boks-fun is een leuke en pittige les, waarbij je aan de spieropbouw, conditie, kracht en vetverbranding werkt. Boks-fun is een combinatie van boksen en kickboksen met diverse HIT oefeningen tussendoor.

Surprise

Laat je verrassen! Iedere week een andere les. Dit kan zijn steps, pump, boksen, thai-bo, jump, gladiator, TABATA en nog veel meer.

Bodyshape

De bodyshapeles bestaat uit een warming up, een low impact choreografie (dat wil zeggen: zonder springen) en spierversterkende oefeningen. Je traint het gehele lichaam. Een prima les voor beginners die helemaal ‘in shape’ willen komen of blijven.

Virtuele lessen

Naast bovenstaande groepslessen bieden we diverse virtuele lessen aan, zoals bijvoorbeeld: zumba, yoga, steps, spinning, pumpen, hitt training en nog veel meer. Op elk uur tijdens de openingstijden is er mogelijkheid om virtuele training te volgen (indien er voldoende deelname is).