Groepstrainingen

We bieden verschillende groepstrainingen aan, voor ieder wat wils en voor elk niveau toegankelijk. Onderstaand een kort overzicht van de diverse groepslessen. We kunnen er heel veel over vertellen, maar nodigen je graag uit om deel te nemen aan een gratis proefles. Vul geheel vrijblijvend het formulier in en ervaar het plezier van het sporten bij Studio Fysiek!

Jump!

Jump! is een dynamische conditietraining op speciaal hiervoor ontwikkelde trampolines. Voor de work-out maak je gebruik van traditionele aerobic passen, welke door de veerkrachtige ondergrond niet zo belastend voor de gewrichten zijn, dan wanneer je de oefeningen op vaste ondergrond uitvoert. Het gevoel van balans en coördinatie van lichaam wordt aanzienlijk verbeterd door Jump! lessen.
De Jump! lessen duren 30 minuten, ideaal voor mensen die niet lang in de sportschool willen rondhangen.

De voordelen van Jump! lessen zijn:

  • absolute ‘fatburner’
  • het springen versterkt rug, buik- en bilspieren
  • voor iedereen geschikt en ervaring is niet nodig, sprongen en technieken zijn gemakkelijk te leren
  • je bepaalt zelf je intensiteit
  • geschikt voor sporters met incontinentieproblemen (na een aantal weken merk je al verschil)
  • effectieve training voor het lichaam en door de zachte landing ontlast je bovendien je rug, knieën en gewrichten
  • helpt rugproblemen te voorkomen
  • goed tegen stress
  • en het belangrijkste, het is een LEUKE work-out!

Zumba

Zumba is een combinatie van Salsa, Merengue, Cumbia en andere Latijns-Amerikaanse dansen. Zumba is een uur lekker bewegen op heerlijke Zuid-Amerikaanse muziek. Wij zijn een Zumba gecertificeerde sportschool.

Pilates

Een inspannende ontspanningsles. Bij pilates train je houding, stabiliteit en coördinatie. Het voornaamste doel bij Pilates is om een sterk en stabiel lichaamscentrum (core) te trainen.

Bootcamp

Bootcamp is lekker in de buitenlucht aan je conditie en spieren werken. Bootcamp is gebaseerd op de training van het Amerikaanse leger. Doelstelling van de training is om rekruten snel in fysieke topvorm te krijgen. Deze cardiovasculaire en spierversterkende full body training is voor mannen en vrouwen ongeacht hun fitnessniveau. Dus geen fitnessapparaten, maar lekker in de buitenlucht hardlopen, intervaltraining en fitnessoefeningen om zo conditie, kracht, souplesse en explosiviteit op te bouwen.

Circuittraining

Een circuittraining bestaat altijd uit een warming-up en cooling-down. Een circuittraining kan verder bestaan uit aerobics, steps, grondoefeningen, cardio, switching en een circuit van diverse oefeningen. De training is op muziek.

Gladiator Workouts

Nieuwe intensieve en zeer effectieve workouts! Met deze trainingen kom je in korte tijd in shape.
Dit is hardcore fitness interval– en circuittraining.

The Spartacus workout
The Maximum workout
The Titus workout

De drie workoutformats hebben allemaal een andere indeling betreffende kracht/cardio/core training.
Een te gekke training voor iedereen die zich flink in het zweet wil werken.

HIT Training

HIT staat voor High Intensity Training. Zoals de benaming al verklapt is deze training gebaseerd op kortdurende hoge inspanning oefeningen met daartussen korte pauzes. De perfecte manier om in een korte tijdsbestek intensief te trainen met een hoge hartslag. Verbranden van calorieën is een feit!

Boks-fun

Boks-fun is een leuke en pittige les, waarbij je aan de spieropbouw, conditie, kracht en vetverbranding werkt.

Virtuele lessen

Naast bovenstaande groepslessen bieden we diverse virtuele lessen aan, zoals bijvoorbeeld: zumba, yoga, steps, spinning, pumpen, hitt training en nog veel meer. Op elk uur tijdens de openingstijden is er mogelijkheid om virtuele training te volgen (indien er voldoende deelname is).